Trwające w Sejmie prace nad zmianą m.in. ustawy o COVID i art. 6 tej ustawy na podstawie którego zamawiający nie stosują ustawy Pzp.
Dotychczasowe brzmienie przepisu posługiwało się określeniem niewystępującym w Pzp – przedmiotem wyłączenia były bowiem „towary”
Pzp używa określenia „dostawy” i zgodnie ze słowniczkiem ustawowym określenie to obejmuje
dostawy – należy przez to rozumieć nabywanie rzeczy oraz innych dóbr, w szczególności na podstawie umowy sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy oraz leasingu z opcją lub bez opcji zakupu, które może obejmować dodatkowo rozmieszczenie lub instalację;
Zmiana przywraca właściwe brzmienie wyłączeniu
„Art. 6. 1. Do zamówień na usługi lub dostawy niezbędne do przeciwdziałania
COVID-19 nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), jeżeli zachodzi wysokie
prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby
lub jeżeli wymaga tego ochrona zdrowia publicznego.
Wydawać by się mogło że zmiana jest kosmetyczna ale tak nie jest, aktualne brzmienie wyłączenia dotyczy tylko „towarów” – w szczególności problem mógł dotyczyć np. oprogramowania – bardzo potrzebnego aktualnie dla pracy zdalnej.
Zgodnie z art. 143 Pzp:
Art. 143. 1. Na czas nieoznaczony może być zawierana umowa, której przedmiotem są dostawy:
5) licencji na oprogramowanie komputerowe.
Zostaw komentarz